"Sesungguhnya syurga itu di bawah telapak kaki ibu. Selamat Hari Raya Aidilfitri daripada Petronas.''
hehehe...mmg sah ramai yg sudah mendpt emel berkaitan.. kekerapan terjumpa dgn 'recycle joke' ini ketara bila musim yg sama kita tempuhi..
"Ayam berapa ekor? ...5 mak..."
"Ketupat berapa dah siap? ...20 mak..."
"Kelapa dah parut? ....Dah mak..."
"Daging...?" (tak berjawab).....
"Hati...?" (tak berjawab).....
"Limpa...?" (tak berjawab)....
"Hmm... apa la nak jadi dengan korang ni..."
(Naik sampan)... "Lembu ada lagi Pak Mat?"....
"Nih, lembu tengah dok baca email jer, pemaleh nak kerojer!!!!"
masih berdasarkan iklan yg sama.. keluar selepas kejayaan iklan tersebut.. maknanya; terdpt pelbagai versi lawak kitarsemula dlm pasaran..
...Suatu hari di sebuah kampung, 2 hari sebelum ketibaan Hari Raya
Aidilfitri.....
"Ayam berapa ekor? ...5 mak..."
"Ketupat berapa dah siap? ...20 mak..."
"Kelapa dah parut? ....Dah mak..."
"beruk...?" (tak berjawab).....
"monyet...?" (tak berjawab).....
"cipan...?" (tak berjawab).....
"tenuk...?" (tak berjawab).....
"tapir...?" (tak berjawab).....
"Hmm... apa la nak jadi dengan korang ni..."
(Naik sampan)... "beruk ada lagi Pak Mat?"....
"Nih, beruk tengah dok baca (ubahsuai isi cth emel,tag,sms...) jer, pemaleh nak keje!!!!"
HAHAHAHAHAHA!!!!!!!!
berikut artikel2 yg sama pernah diBLOGkan berkenaan dgn iklan Petronas itu..
Hafis berazam terbit iklan bawa mesej nilai kemanusiaan
Oleh: ROHANI IBRAHIM
KUALA LUMPUR 29 Nov. - Berkorban apa sahaja demi ibu tercinta, termasuk menggembirakan hati ibu dengan bersama-samanya pada hari yang mulia.
Inilah mesej yang cuba disampaikan oleh penerbit dan penulis skrip iklan hari raya Petronas, Hafis Ibrahim supaya tradisi menyambut hari kebesaran bersama-sama keluarga diteruskan walau apa halangan sekalipun.
baca sepenuhnya
Persepsi baru filem iklan
Getaran Seni Oleh Ku Seman Ku Hussain
Selain daripada lagu Hari Raya, program TV Hari Raya dan berita kemalangan jalan raya, suatu yang tidak kurang juga menyentuh kita ialah iklan korporat sempena Hari Raya. Kehadiran iklan-iklan korporat ini sangat dirasakan kesannya. Sebahagian besar daripada kita bercakap mengenai filem iklan yang dirasainya tidak sampai dua minit itu. Secara umumnya ia menceriakan suasana Hari Raya.
baca sepenuhnya
"Ayam berapa ekor? ...5 mak..."
"Ketupat berapa dah siap? ...20 mak..."
"Kelapa dah parut? ....Dah mak..."
"Daging...?" (tak berjawab).....
"Hati...?" (tak berjawab).....
"Limpa...?" (tak berjawab)....
"Hmm... apa la nak jadi dengan korang ni..."
(Naik sampan)... "Lembu ada lagi Pak Mat?"....
"Nih, lembu tengah dok baca email jer, pemaleh nak kerojer!!!!"
masih berdasarkan iklan yg sama.. keluar selepas kejayaan iklan tersebut.. maknanya; terdpt pelbagai versi lawak kitarsemula dlm pasaran..
...Suatu hari di sebuah kampung, 2 hari sebelum ketibaan Hari Raya
Aidilfitri.....
"Ayam berapa ekor? ...5 mak..."
"Ketupat berapa dah siap? ...20 mak..."
"Kelapa dah parut? ....Dah mak..."
"beruk...?" (tak berjawab).....
"monyet...?" (tak berjawab).....
"cipan...?" (tak berjawab).....
"tenuk...?" (tak berjawab).....
"tapir...?" (tak berjawab).....
"Hmm... apa la nak jadi dengan korang ni..."
(Naik sampan)... "beruk ada lagi Pak Mat?"....
"Nih, beruk tengah dok baca (ubahsuai isi cth emel,tag,sms...) jer, pemaleh nak keje!!!!"
HAHAHAHAHAHA!!!!!!!!
berikut artikel2 yg sama pernah diBLOGkan berkenaan dgn iklan Petronas itu..
Hafis berazam terbit iklan bawa mesej nilai kemanusiaan
Oleh: ROHANI IBRAHIM
KUALA LUMPUR 29 Nov. - Berkorban apa sahaja demi ibu tercinta, termasuk menggembirakan hati ibu dengan bersama-samanya pada hari yang mulia.
Inilah mesej yang cuba disampaikan oleh penerbit dan penulis skrip iklan hari raya Petronas, Hafis Ibrahim supaya tradisi menyambut hari kebesaran bersama-sama keluarga diteruskan walau apa halangan sekalipun.
baca sepenuhnya
Persepsi baru filem iklan
Getaran Seni Oleh Ku Seman Ku Hussain
Selain daripada lagu Hari Raya, program TV Hari Raya dan berita kemalangan jalan raya, suatu yang tidak kurang juga menyentuh kita ialah iklan korporat sempena Hari Raya. Kehadiran iklan-iklan korporat ini sangat dirasakan kesannya. Sebahagian besar daripada kita bercakap mengenai filem iklan yang dirasainya tidak sampai dua minit itu. Secara umumnya ia menceriakan suasana Hari Raya.
baca sepenuhnya
Comments