Skip to main content

Gangguan Elektrik..

1992 ~ muda remaja masa ni..sedang mengajar di kelas komputer di KL
1996 ~ sedang pulang dari menikmati buah durian dgn menumpang kereta kawan..
2003 ~ tidak terlibat..sbb berada di KL...cuma teringat2 pengalaman '92 & '96
2005 ~ sedang cuba mengecas bateri telefon bimbit.. ingatkan 'power trip' sbb tu.. hwa hwa hwa!!!

...The country's biggest power disruption was in 1992 when the entire Peninsular was in darkness for about 48 hours.
It was caused by lightning which damaged the grid in eastern Malaysia, crippling power stations in the peninsula.
The incident which occurred on Sept 29 that year, affected 18 million people and caused losses to businesses amounting to RM220 million.
The second biggest power breakdown was on Aug 3, 1996. Dubbed the "Black Friday" because it happened on Friday, it caused "massive chaos" in city centres as it occurred at 5.17pm when most people, especially office workers, were on their way home.
Many were caught in "the worst traffic jam". The power supply was restored at about 12.30am the next day.
The disruption was caused by the breakdown of the switch gear outside the Sultan Ismail power station in Paka, Terengganu.
In September 2003, five states, namely Perlis, Kedah, Penang, Perak and Kelantan, experienced a four-hour power failure which started at 10am.
The disruption was caused by the tripping of the power line between Bukit Beruntung in Rawang and Batu Gajah in Perak during maintenance work.
-- BERNAMA...

disedut dari BERNAMA
laman web TNB
yg ini mmg kelakar ~ via Jeffooi.com

Comments

Popular posts from this blog

  sentiasa berangan dapat naik ke kapal angkasa yang maha besar binaannya 😁 https://bit.ly/3bpVgme

Terbangkan Saya...

Alhamdulillah.. Terima kasih kepada isteri tercinta yg memberi peluang kpd saya melakarkan lukisan utk dimuatkan dlm projek buku bergambar kanak-kanak terbitan Buku Prima. Telah selamat dilancarkan pada 1 Februari 2015 di Karnival Karangkraf Shah Alam. Projek ini dimulakan dgn pengenalan taklimat pd Jun 2014. Ini merupakan kolaborasi suami isteri berkaitan buku yg pd pendapat saya amat menarik.

Cik CT Kedai Foto Adobe

Salam salam. Pakcik pun tidak ingat bila tarikh sebenar pakcik buat 'Cik CT' melalui Kedai Foto Adobe ini. Yang pasti pakcik terjumpa selepas menggoda ehh... menggodek URL yang terbiar lama di blog 360.. Sebenarnya gambar Cik CT (sebelum bergelar DATUK, isteri & ...) ini hasil penjelmaan semula (wah! serupa cerita seram geli-gelilah pulak) menggunakan teknik dan taktik yang pakcik pun sudah lupa hasil janaan aplikasi grafik yang glam itulah. Gambar sebenar merupakan foto yang diambil hasil persembahan nyanyiannya. Kemudian dipotong-potong dan dikerat-kerat 18 bahagian (opsss!). Selepas itu dibiarkan semalaman dan diembunkan lalu ditoskan secara pusingan berirama 270 darjah arah selatan batu nantikau ehh... nautika! Ok, sebenarnya pakcik memang langsung tidak ingat proses pembuatannya. X-D