Skip to main content

December ~ the visual effect companies who made movie magic

Aeon Flux
U.S. Release Date: December 02, 2005


Visual Effects Studio:
BUF Compagnie


Synopsis: Based on Peter Chung's animated TV series, the story is set 400 years in the future where humankind must live in bubbled city due to a killer virus. A female assassin must kill the government leader.
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
U.S. Release Date: December 09, 2005


Visual Effects Studio:
Rhythm & Hues


Synopsis: Based on C.S. Lewis' famed children's novel, the story follows four children who discover a gateway to the fantasy land of Narnia in the back of a wardrobe closet.
King Kong
U.S. Release Date: December 14, 2005


Visual Effects Studio:
Weta Digital


Synopsis: LORD OF THE RINGS director Peter Jackson is bringing his vision of the horror classic KING KONG to the big screen.
Hoodwinked!
U.S. Release Date: December 23, 2005


Visual Effects Studio:
Weinstein Company


Synopsis: ittle Red Riding Hood: A classic story, but there's more to every tale than meets the eye. Before you judge a book by its cover, you've got to flip through the pages.

Comments

Popular posts from this blog

  sentiasa berangan dapat naik ke kapal angkasa yang maha besar binaannya 😁 https://bit.ly/3bpVgme

mStar Online : Animasi Jepun Paling Bahaya Untuk Tontonan Kanak-Kanak

KOTA BARU: Filem Animasi Jepun adalah antara cakera video digital (DVD) yang dikesan paling bahaya untuk ditonton oleh kanak-kanak di negara ini kerana mempunyai unsur negatif yang boleh merosakkan minda. Pengerusi Lembaga Penapis Filem, (LPF) Datuk Mohd Hussain Shafie berkata ramai masyarakat di negara ini tidak mengetahui mengenai bahaya sesetengah cerita filem animasi kerana kurang peka terhadap kandungan DVD dan beranggapan ia hanya sebuah cerita rekaan seperti kartun yang sesuai untuk kanak-kanak. "Banyak cerita animasi dari Jepun telah kita haramkan kerana walaupun ia merupakan cerita animasi yang dikatakan sesuai untuk golongan kanak-kanak tetapi ia tetap lebih kepada golongan dewasa. "Ada antara kandungan cerita itu memaparkan animasi wanita dengan pakaian singkat, membuka dada dan beberapa adegan yang tidak elok untuk ditontoni oleh golongan kanak-kanak," katanya kepada pemberita selepas Majlis Dialog Bersama Setiausaha Bahagian Kawalan Penapisan Filem

PATHOS... menarik sungguh kupasan ini

salinan asal dari catatan  Kempen sudah masuk... Wan Ahmad Fayhsal  · 795 followers 6 hours ago  ·    Kempen sudah masuk "Final Lap". Semua orang letih, baik politikus dan rakyat. Maklumlah, dalam politik makanan ruhani sikit sangat. Maka teknik propaganda yang paling berkesan pada saat-saat ini ialah, seperti dijelaskan Aristotle ialah PATHOS - yakni "manipulasi emosi" pengundi.   Ada 2 jenis PATHOS: Negatif dan Positif. Maka tersebarlah gambar-gambar kepala ayam berdarah kena campak pada kereta calon, gambar-gambar muka tuan guru diqiaskan dengan gambar babi, gambar jenazah, takut-takutkan hudud oleh MCA dan macam-macam lagi.  Semua ini bertujuan untuk memangkinkan lagi rasa marah (dan takut) yang membuak-buak agar pengundi terdorong untuk terus membuat keputusan atas pertimbangan emosi kemarahan.  Marah pun ada dua jenis. Jenis "gedebe" tak terkawal - sepertimana yang tesirat dalam bidalan Melayu - "Marahkan Nyamuk, Kelambu di Bakar". Dan je